Tach, Hobbs and Rotax

echo_sierra

New Member
Joined
Nov 15, 2006
Messages
44
Location
France
Hello,

I have a D180 and a Rotax 912 engine. The engine is well selected in the parameters but I have a Tach Time AND a Hobbs Time displayed... If I read well the user manual it shouldn't... Any idea???...

Thanks a lot

Eric (sorry for my english, I am french...)
 

marc.dahlet

New Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
21
Bonjour,
parles-tu des infos affichées par le D180 dans la page des temps écoulés ?, ou veux-tu dire que tu as 2 instruments différents : le D180 et un horamètre Hobb ?
Je ne saisis pas bien quelle est ta question ?
Marc
Dynamic WT9S 250/2008
 

echo_sierra

New Member
Joined
Nov 15, 2006
Messages
44
Location
France
Bonjour,

Dans la page "TIME" du D180 j'ai, en bas de cette derniere, TACH et HOBBS alors que, si on regarde le user manual, je ne devrai avoir que HOBBS etant donné que j'ai selectionné ROTAX comme moteur...

Merci pour la prompt reponse...

Eric
 

marc.dahlet

New Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
21
j'ai également un Rotax 912S, et dans la page TIME, j'ai bien Tach et Hobbs (sur un EMS D120). Ca a l'air normal...
Bons vols
Marc
Dynamic WT9S 250/2008
 

echo_sierra

New Member
Joined
Nov 15, 2006
Messages
44
Location
France
Dans le user manuel du D-180:
"When ENGINE TYPE is set to ROTAX (in EMS > SETUP > GLOBAL), only Hobbs time is displayed in the ENGINE TIMERS section; Tach time is not displayed, due to specific manufacturer recommendation."...

D'ou ma question...

Bons vols
 

dynonsupport

Dynon Technical Support
Staff member
Joined
Mar 23, 2005
Messages
13,226
Quelle version de software avez vous? Les vieux versions ont tach time quand Rotax est selectionné, mais les nouveau versions n'ont que HOBBS.
 

echo_sierra

New Member
Joined
Nov 15, 2006
Messages
44
Location
France
Well, I have V5 now and it is perfect... All this pre programmed Rotax thresholds are awesome...

Good job!!!
:D
Eric
 
Top